Direktlänk till inlägg 10 juli 2013

Sårigt och sommarlov

Av mammanmax - 10 juli 2013 21:41

Ja, då var Lion inne på sin andra kur med antibiotika och vi hoppas verkligen att detta tar bort alla svinkoppor!!!! Hans stora sår på foten börjar läka, men ser ju allt annat än bra ut och dessutom har han flera andra sönderkliade ställen på kroppen... Nu har vi iallafall skaffat strumpbykor till honom, så att han inte ska kunna klia sönder såren när han sover. För tidigare lyckades han få bort både sockar och bandage och kliade sönder allt han kom åt!

Sen måste jag ju säga att jag var skapligt nöjd igår med att vi äntligen fick lite sommar, även här i västra delen av Sverige!!! Det blev lite pyssel ute i trädgården och försök att planera vårt byggande av en klätterställning. Samtidigt prasslade det rejält i skogsdungen strax bredvid mig. Jag tittade upp och mamma rådjur med sina 2 pyttesmå kid gick förbi:) Sen fick det ju även bli ett besök vi stranden och premiärbad för de små! Linus hoppade helt orädd i från byggan och tog sig tillbaka med sitt hundsim:) Bästa kompisen dök också upp på stranden, men var inte lika glad att hamna under vatten. Stackarn, han blev alldeles livrädd... Vad olika det kan vara!

Idag hade vi tänkt att bara ha en lugn dag hemma. Men barnen och då framförallt Linus klarar verkligen inte av det:( Inga kompisar hemma betyder att han vill leka med oss hela hela tiden... Ohållbart! Det finns ju lite annat att göra... Han har haft en massa utbrott, vägrar lyssna på oss och har varit skitjobbig... Lion har varit lite bättre, men krånglat nåt fruktansvärt vid matbordet. Vid 15-tiden gav vi upp och åkte till Liseberg. Vill egentligen inte uppmuntra dåligt beteende, men vi orkade inte mer!!!

Där hade vi det iallafall grymt härligt och vi kunde slappna av och slippa att hela tiden ha utbrott och konflikter! Linus fick åka Lisebergsbanan för första gången tillsammans med pappa och älskade det. Sen åkte jag med honom i Fumeride. Han var livrädd och jag var tvungen att hålla honom stenhårt, men värst av allt var att få vatten på sig tyckte han! Även fast jag skyddade honom och tog klart största delen av vattnet:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammanmax - 11 september 2013 12:03


Hittade ett recept på kakor som verkade grymt gott! Chokladkakor med marshmallows i!!!!! Det tog väl ungefär en kvart att förbereda och sedan skulle jag få runt chokladsmeten runt marshmallowsen... Höll på att bli galen!! På 45 min hade jag bara hun...

Av mammanmax - 3 september 2013 19:45

Äntligen har vårt projekt med lekställning blivit klar! Idag beställde vi och fick levererat 1,5 ton sand. Så nu har vi fyllt upp det stora hålet under klätterställningen! Vi var rätt många som flyttade sanden från carporten till sandlådan... 3 vuxn...

Av mammanmax - 20 augusti 2013 11:01

Nu var det en hel evighet sedan jag skrev nåt här och inlägg efterfrågas från olika håll, så nu börjar jag med vår lilla semester till Legoland! Mycket bilder blir det....   Jag slutade min arbetsperiod med sen utcheck, så jag kunde inte ta mig h...

Av mammanmax - 12 juli 2013 21:45

Asså, min lilla lilla Lion... Han är ju bara för skön!!!! Idag när jag skulle titta till honom när han lekte hittade jag honom såhär: Han hade satt på sig kaninöronen mitt för ögonen och satt bara supernöjd och lekte!!!! Annars har det varit fullt ...

Av mammanmax - 11 juli 2013 21:55

Idag har vi haft en fantastisk dag i solen. Linus har umgåtts med kompisar hela dagen, vi har varit vid sjön och haft goda grannar på besök på lite grillning. Precis som en sommar SKA vara!!!! Det sista vi gjorde ikväll var att slå upp ett av tält...

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards