Direktlänk till inlägg 3 juni 2013

Stolt liten kille och stolt mamma!

Av mammanmax - 3 juni 2013 21:58

Vilken underbar dag jag haft!!!! Kanonväder och härliga barn!

På väg till dagis för att lämna Linus några för några timmar. 

Oj, vad stor han ser ut min lilla Linus! 

Lion fick snabbt en favorit bland alla fina födelsedagspresenterna. Denna gräsklippare (klippa, som han säger) släppte han inte ur sikte många stunder under dagen. Till exempel extremt svårt att låna ut till storebror som även han blev väldigt förtjust i den... Blev endel slagsmål om den imorse. Lion släppte den ibland, men såfort någon annan närmade sig så skuttade han snabbt tillbaka och tog den igen! Kul att den var uppskattad och nu kanske han kan sluta tjata och gråta för att inte Niclas klipper vårt gräs varje dag:)

   

En annan present han fick var denna enkla sparkcykel, med 4 hjul. Inköpt på Ica Maxi till Linus 2-årsdag. Linus älskade denna, men när han fyllde 3 år fick han en lite mer riktig med 3 hjul, så denna fick åka upp på vinden och vänta på att Lion skulle bli 2. Alla presenter behöver ju inte vara nyinköpta... Linus undrade t ex vad det var i paketet, han kände inte igen den alls och Lion tyckte även väldigt mycket om denna present!

 

Sen till dagen största händelse... Linus kunde helt plötsligt cykla helt själv!!!! Han är ju grym på balanscykeln, men på den riktiga har han hela tiden lutat åt sidan och inte alls försökt hitta balansen. Så idag, när granntjejen på snart 6-år, säger att hon lärt sig cykla alldeles själv, då gick Linus till sin cykel och cyklade iväg hur bra som helst!!!! Hahaha, ungar är för sköna, bara de ser kompisar göra något, så kan de plötsligt saker som tidigare varit helt omöjliga:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammanmax - 11 september 2013 12:03


Hittade ett recept på kakor som verkade grymt gott! Chokladkakor med marshmallows i!!!!! Det tog väl ungefär en kvart att förbereda och sedan skulle jag få runt chokladsmeten runt marshmallowsen... Höll på att bli galen!! På 45 min hade jag bara hun...

Av mammanmax - 3 september 2013 19:45

Äntligen har vårt projekt med lekställning blivit klar! Idag beställde vi och fick levererat 1,5 ton sand. Så nu har vi fyllt upp det stora hålet under klätterställningen! Vi var rätt många som flyttade sanden från carporten till sandlådan... 3 vuxn...

Av mammanmax - 20 augusti 2013 11:01

Nu var det en hel evighet sedan jag skrev nåt här och inlägg efterfrågas från olika håll, så nu börjar jag med vår lilla semester till Legoland! Mycket bilder blir det....   Jag slutade min arbetsperiod med sen utcheck, så jag kunde inte ta mig h...

Av mammanmax - 12 juli 2013 21:45

Asså, min lilla lilla Lion... Han är ju bara för skön!!!! Idag när jag skulle titta till honom när han lekte hittade jag honom såhär: Han hade satt på sig kaninöronen mitt för ögonen och satt bara supernöjd och lekte!!!! Annars har det varit fullt ...

Av mammanmax - 11 juli 2013 21:55

Idag har vi haft en fantastisk dag i solen. Linus har umgåtts med kompisar hela dagen, vi har varit vid sjön och haft goda grannar på besök på lite grillning. Precis som en sommar SKA vara!!!! Det sista vi gjorde ikväll var att slå upp ett av tält...

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards