Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Semester på Legoland

Av mammanmax - 20 augusti 2013 11:01

Nu var det en hel evighet sedan jag skrev nåt här och inlägg efterfrågas från olika håll, så nu börjar jag med vår lilla semester till Legoland! Mycket bilder blir det....


Jag slutade min arbetsperiod med sen utcheck, så jag kunde inte ta mig hem på fredagen som var min sista dag. Istället tog sig Niclas och barnen ner till mig i Kastrup på lördagen. Resan hade gått bra och barnen hade tyckt att det var spännande att åka färjan mellan Helsingborg och Helsingör. Sedan fick de ju se vart jag bor när jag är iväg och jobbar.


Jag fixade lite lunch till dem och de fick sträcka på benen en liten stund, innan vi åkte vidare mot Billund. Barnen var jätteduktiga och det var inte mycket gnäll trots att de beräknade 2,5 timmarna blev närmare 4,

p g a bilolycka och stillastående köer.


Vi hade laddat upp med att införskaffa oss ett familjetält och lite annan campingutrustning och valet föll på campingen som ligger precis granne med Legoland. En underbar campingplats!!!!

Enorma "hoppkuddar" fanns det, som barnen inte kunde få nog av!

Hinderbana, som framförallt Linus gillade. 

 

Kompisar att leka med:)


Strax utanför vårt tält fanns det lite djur. Det var kaniner, getter (som ÄLSKADE att bli klappade) och dessa två...  Först trodde vi att det var hästar, men de var väldigt små och hade väldigt stora öron, så det lutar nog mer åt åsnor:)


Första kvällen i tältet var det nästan helt omöjligt att få Lion till att somna. Linus tog en väldig tid att natta, men Lion ville inte ens ligga ner. Han bara busade! Efter någon timmas kämpande så slocknade han äntligen och därefter sov de båda riktigt gott hela natten. Kväll nummer två lade jag istället Lion i vagnen och tog en promenad. Då somnade han betydligt fortare och sedan var det bara att lyfta över honom till tältet. Så den metoden körde vi med även den tredje och sista kvällen! Jag hade ju innan varit lite orolig över hur det skulle gå att tälta med ett så litet barn, men det blev verkligen hur lyckat som helst!!


Jag gillar inte att ha det för primitivt och att laga mat på spritkök är inget jag är sugen på. Så vi hade bara med oss en kylbox till frukostmaten och någon kvällsmat, allt annat åt vi ute.

Vi hade tillgång till ett eluttag som fanns precis bakom tältet. Där kunde vi få ström till kylboxen och även ladda våra mobiler. Men vi hade ingen förlängningssladd, så när batteriet var dåligt samtidigt som det var sport på tv, så hamnade Niclas intryckt bakom bilen bland buskarna och naturligtvis med en kall öl som sällskap:)

Oj då... man ska ha husvagn, tralalalalalalala. Fast istället för matchande träningsoveraller blev det matchande randiga tröjor:) Klädvalet upptäcktes som tur var direkt, så en av oss fick vackert ta och byta om!  


Legoland då... jätte-, jättemysigt!! Det var ganska mycket folk när vi var där, men ändå väldigt lugn stämning. Jag och Niclas köpte varsin 2-dagarsbiljett, Lion är under 3 år, så han gick in gratis. Även Linus slapp vi betala för, då vi har BR-kort till honom, som gav gratis inträde båda dagarna. Så ett tips om ni ska besöka Legoland, gå med i club BR innan, det sparade vi många hundralappar på:)

Linus med händerna upp i luften....


Pappa får styra båten, för Linus har händerna upp i luften... 


Händerna upp i luften... Ja, Linus har ju varit en hel del på Liseberg och då noterat att många gör så. Så han har länge sagt att han också vågar det. När vi väl var på Liseberg sist, så höll han stenhårt fast sig, men när vi däremot åkt bil i kurvor och nerförsbackar, då har händerna åkt upp och han har "vågat":) Men på legoland så satt han i det allra mesta med händerna upp! Stolt liten kille!! 


Linus och Lion fick åka ett mini-pariserhjul alldeles själva och storebror skulle ta hand om Lion. Det gick bra det första varvet, men sen så släppte Linus lillebrors hand för att naturligtvis hålla upp sina... Lion gallskrek, så de fick stanna hjulet och jag fick hoppa in:) 


Kul med allt lego överallt!


Den här bilturen älskade båda ungarna. Till en början åkte vi med Linus, men när jag sedan undrade om han ville åka själv en gång så vågade han först inte. Men mamma, jag vet ju inte vilken väg jag ska köra, jag hittar ju inte... Sötnos!!! Trodde att det var han själv som körde på riktigt:) 


Dyblöta, men härligt avsvalkade efter en åktur i piratbåtarna, med en massa vattenkrig längs vägen!


   

Sen till sist en bild från kanotturen. Detta var tredje gången för Lion och han hade tidigare tyckt att det var jättekul och ville åka igen. Men kolla minen på honom!!! Stackarn ser ju verkligen helt totalt livrädd ut...


På måndagen packade vi ihop tältet och åkte upp till Fredrikshamn och tog färjan över till Göteborg. Därefter blev det gasen i botten till tåget, där familjen släppte av mig och jag åkte ner till Kastrup igen för lite jobb. En kort och intensiv semester, men som var fantastiskt bra och väldigt lyckad!


 
 
Lina

Lina

20 augusti 2013 12:58

Åh vad mysigt ni verkar ha haft det :) Vill oxå ka dit :) Kramar

http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammanmax - 11 september 2013 12:03


Hittade ett recept på kakor som verkade grymt gott! Chokladkakor med marshmallows i!!!!! Det tog väl ungefär en kvart att förbereda och sedan skulle jag få runt chokladsmeten runt marshmallowsen... Höll på att bli galen!! På 45 min hade jag bara hun...

Av mammanmax - 3 september 2013 19:45

Äntligen har vårt projekt med lekställning blivit klar! Idag beställde vi och fick levererat 1,5 ton sand. Så nu har vi fyllt upp det stora hålet under klätterställningen! Vi var rätt många som flyttade sanden från carporten till sandlådan... 3 vuxn...

Av mammanmax - 12 juli 2013 21:45

Asså, min lilla lilla Lion... Han är ju bara för skön!!!! Idag när jag skulle titta till honom när han lekte hittade jag honom såhär: Han hade satt på sig kaninöronen mitt för ögonen och satt bara supernöjd och lekte!!!! Annars har det varit fullt ...

Av mammanmax - 11 juli 2013 21:55

Idag har vi haft en fantastisk dag i solen. Linus har umgåtts med kompisar hela dagen, vi har varit vid sjön och haft goda grannar på besök på lite grillning. Precis som en sommar SKA vara!!!! Det sista vi gjorde ikväll var att slå upp ett av tält...

Av mammanmax - 10 juli 2013 21:41

Ja, då var Lion inne på sin andra kur med antibiotika och vi hoppas verkligen att detta tar bort alla svinkoppor!!!! Hans stora sår på foten börjar läka, men ser ju allt annat än bra ut och dessutom har han flera andra sönderkliade ställen på kroppen...

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards