Alla inlägg under september 2013

Av mammanmax - 11 september 2013 12:03

Hittade ett recept på kakor som verkade grymt gott! Chokladkakor med marshmallows i!!!!!

Det tog väl ungefär en kvart att förbereda och sedan skulle jag få runt chokladsmeten runt marshmallowsen... Höll på att bli galen!! På 45 min hade jag bara hunnit få till 14 st. Det var nästan helt omöjligt att täcka det vita, det bara sprack. Mitt i allt hade jag två barn som ville vara med, men på fel sätt... Lion för exempel lutar sig fram och slickar på bakplåtspappret! Suck!!!

Sen kan man ju tillägga en massa slagsmål mellan syskonen och en mamma med kletiga händer som tappat tålamodet för länge sen:(

Resultatet då... Jo, när kakorna ( de 14 jag hann fixa) var i ugnen fick jag rycka ut till något slagsmål. Så jag glömde bort dem och de blev totalförstörda:( Tanken var ju god iallafall... Synd att det inte räcker med bara tanken!

Nu i efterhand undrar jag om jag fattat receptet fel. Jag tog 12 marshmallows och klippte i tredjedelar. Kanske de menade att det bara skulle vara totalt 12 små bitar???

Av mammanmax - 3 september 2013 19:45

Äntligen har vårt projekt med lekställning blivit klar!

Idag beställde vi och fick levererat 1,5 ton sand. Så nu har vi fyllt upp det stora hålet under klätterställningen! Vi var rätt många som flyttade sanden från carporten till sandlådan... 3 vuxna, en femåring, två fyraåringar och två tvååringar:)

Men nu är allt på plats - stege, klättervägg, repstege, rutschkana och sandlåda. Alla ungarna älskar det!!!

När alla barnen gått hem kom Linus till oss och smågrät och sa att han frös... Han var varm... Jag anade att han inte skulle ha någon aptit, så jag fixade välling till honom. Men den lämnades orörd och jag hittade honom en stund senare sovandes i soffan. Kollade tempen på honom nu - 39.4 Det gick otroligt snabbt! Från att leka vilt med kompisar, till att vara glödhet och slockna... Men som tur är brukar det gå över fort, så jag hoppas att han vaknar frisk och pigg imorgon!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards