Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Nu var det dags

Av mammanmax - 11 juni 2013 20:49

När Linus var knappt 2 år, så fick han en riktig säng, istället för spjälsängen. Vi trodde att det var alldeles för tidigt att byta då, men jag var höggravid och hade världens foglossningar, så jag kunde tillslut inte lägga Linus i hans säng. Vi hittade en barnsäng på blocket och provade... Gick hur bra som helst, redan från första natten:)


Så nu när Lion är 2 år, tänkte vi att det var dags även för honom att ta steget från spjälsängen. Vi har letat i några månader på blocket, men den vi vill ha försvinner lika fort som den läggs upp. Men så igår hittade jag en till ett bra pris! Niclas åkte iväg och hämtade den och barnen hade otroligt kul när vi monterat ihop den:) Tror inte direkt att det kommer bli svårt att sälja dem sedan. Kommer nog t o m få ut lika mycket för dem som vi gett. Bra med gratis sängar:)

 

I vanlig ordning hoppade de som tokar!!! Tror de skulle kunna hoppa hela dagarna...

När Lion väl skulle sova i sin säng blev han först förvånad, sedan myste han ner sig:) Det var tyst ett tag innan man började höra lite aktivitet från hans rum... När jag kom in, så satt han på golvet och lekte! Men jag lade honom igen och där stannade han och somnade gott. Likadant ikväll, han gick bara upp en enda gång, därefter somnade han snabbt. Så det funkade ju riktigt fint att byta säng för honom också! Lion´s sovstil idag... skapligt avslappnad:) Linus sovstil... ja, händerna hängandes i luften, inte fullt lika avslappnat kanske!


   

Förkylningen fortsätter utan minsta förbättring tyvärr. Huvudet dunkar, halsen gör lite ont, hela huvudet och öronen känns tjockt. Trots att jag bara vilat på dagarna... Men nu har jag ju börjat med lite medicin och nu ikväll kokade jag ihop vatten, vitlök och ingefära. Blandade detta sedan med en pressad citron och lite honung. Detta brukar ge resultat, så nu håller jag tummarna för att det snart börjar gå åt rätt håll!!! Vill INTE bli sjukskriven nästa jobbperiod och vill inte ha barnen på dagis mer än imorgon! Men, men, jag kan ju inte göra mer än jag gör...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammanmax - 11 september 2013 12:03


Hittade ett recept på kakor som verkade grymt gott! Chokladkakor med marshmallows i!!!!! Det tog väl ungefär en kvart att förbereda och sedan skulle jag få runt chokladsmeten runt marshmallowsen... Höll på att bli galen!! På 45 min hade jag bara hun...

Av mammanmax - 3 september 2013 19:45

Äntligen har vårt projekt med lekställning blivit klar! Idag beställde vi och fick levererat 1,5 ton sand. Så nu har vi fyllt upp det stora hålet under klätterställningen! Vi var rätt många som flyttade sanden från carporten till sandlådan... 3 vuxn...

Av mammanmax - 20 augusti 2013 11:01

Nu var det en hel evighet sedan jag skrev nåt här och inlägg efterfrågas från olika håll, så nu börjar jag med vår lilla semester till Legoland! Mycket bilder blir det....   Jag slutade min arbetsperiod med sen utcheck, så jag kunde inte ta mig h...

Av mammanmax - 12 juli 2013 21:45

Asså, min lilla lilla Lion... Han är ju bara för skön!!!! Idag när jag skulle titta till honom när han lekte hittade jag honom såhär: Han hade satt på sig kaninöronen mitt för ögonen och satt bara supernöjd och lekte!!!! Annars har det varit fullt ...

Av mammanmax - 11 juli 2013 21:55

Idag har vi haft en fantastisk dag i solen. Linus har umgåtts med kompisar hela dagen, vi har varit vid sjön och haft goda grannar på besök på lite grillning. Precis som en sommar SKA vara!!!! Det sista vi gjorde ikväll var att slå upp ett av tält...

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards