Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Cykla i sjön...

Av mammanmax - 12 juni 2013 20:52

Jodå, det trodde Linus häromdagen att det gick. När jag var på väg i bussen ner till Malmö förra veckan, så var Niclas och barnen på promenad. De gick ner till sjön och tittade på grodyngel och plopp, så cyklade Linus rakt ner i sjön!!!!

Inte den gladaste killen.... Det har han inte heller varit de här dagarna jag varit hemma hittills. Så här ser han ut alldeles för många gånger under en dag:( Det gäller allt... Sockan sitter lite fel, för mycket mjölk i glaset, för lite mjölk i glaset, jag går en decimeter framför honom på väg till dagis, ja ni fattar! Men när han har varit iväg på Smögen hos farmor och farfar, utan varken mig eller Niclas, och han sen kommer hem, ja då brukar det bli såhär. Han och Lion var där fredag till måndag och dessutom var jag hemma när de kom tillbaka, vilket även det brukar resultera i en kraftig reaktion. De båda på en gång har nog gjort det extra jobbigt för honom...


Hans dagis var hela gårdagen på utflykt i Slottskogen och framåt kvällen var han dödstrött. Reaktionen blev då ytterligare 10 gånger värre. Niclas var iväg med jobbet, så jag gjorde det bästa jag kunde för att få honom lugn, få i något i magen och få honom i säng. Maten fick jag till sist ge upp, han var så trött att han mest låg på golvet och slängde sig skrikande fram och tillbaka. Han blev lugn först när jag erbjöd honom välling istället. Vi har annars slutat med det på kvällarna, för med all den vätskan innan läggning, så brukar det bli nerkissad säng på natten. Men inget annat funkade så jag gjorde ett undantag och lugn blev han och han somnade hyfsat fort. Kissande då... Jo han flög upp tokkissenödig sent på kvällen. Han sprutade ner halva toaletten, sån panik var det, men vi slapp det iallafall i sängen! Trodde jag... Mitt i natten kom han till oss och kröp ner och myste och sov vidare. Plötsligt flyger Niclas upp och halva vår säng var dyblöt. SUCK!!! Men, men, det går ju alltid att tvätta;)

 

Lions nattning dag 3 med nya sängen slutade såhär! Han fick inte nog med att mysa, men tillslut var jag tvungen att gå ner och äta lite. Stängde igen hans dörr och han ropade några gånger på mig innan han blev tyst. Men han var inte ledsen och höll inte på någon längre stund. När jag sedan kom in för att titta till honom låg han helt utslagen på golvet där han somnat!! Gosingen... men när jag lämnade honom orkade han knappt hålla ögonen öppna, så trött var han, han insåg det nog inte själv bara!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammanmax - 11 september 2013 12:03


Hittade ett recept på kakor som verkade grymt gott! Chokladkakor med marshmallows i!!!!! Det tog väl ungefär en kvart att förbereda och sedan skulle jag få runt chokladsmeten runt marshmallowsen... Höll på att bli galen!! På 45 min hade jag bara hun...

Av mammanmax - 3 september 2013 19:45

Äntligen har vårt projekt med lekställning blivit klar! Idag beställde vi och fick levererat 1,5 ton sand. Så nu har vi fyllt upp det stora hålet under klätterställningen! Vi var rätt många som flyttade sanden från carporten till sandlådan... 3 vuxn...

Av mammanmax - 20 augusti 2013 11:01

Nu var det en hel evighet sedan jag skrev nåt här och inlägg efterfrågas från olika håll, så nu börjar jag med vår lilla semester till Legoland! Mycket bilder blir det....   Jag slutade min arbetsperiod med sen utcheck, så jag kunde inte ta mig h...

Av mammanmax - 12 juli 2013 21:45

Asså, min lilla lilla Lion... Han är ju bara för skön!!!! Idag när jag skulle titta till honom när han lekte hittade jag honom såhär: Han hade satt på sig kaninöronen mitt för ögonen och satt bara supernöjd och lekte!!!! Annars har det varit fullt ...

Av mammanmax - 11 juli 2013 21:55

Idag har vi haft en fantastisk dag i solen. Linus har umgåtts med kompisar hela dagen, vi har varit vid sjön och haft goda grannar på besök på lite grillning. Precis som en sommar SKA vara!!!! Det sista vi gjorde ikväll var att slå upp ett av tält...

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards