Alla inlägg den 9 januari 2013

Av mammanmax - 9 januari 2013 21:06

Nu har jag dragit igång med min träning igen och barnen ÄLSKAR att vara på mini-SATS. Vi gör det till en riktig utflykt, då vi åker bussen hela vägen in till stan.

 

Igår chansade jag på ett sent pass som inte var slut förrän kl 19, då barnen normalt sett brukar somna. Vi tog en hyfsat tidig buss, så att barnen hann äta kvällsmat innan det var dags för lek. SATS kompassen är perfekt att ha med barnen på. Det finns flera bord, barnstolar och micro.


De hade jättekul inne på mini-SATS och Lion hade blivit trött bara mot slutet. När de båda såg att jag hade tränat färdigt, sprang de mot dörren och jag fick världens goaste kramar:)


Jag bytte om till pyjamas på Lion och sedan åkte vi hemåt...

  

Han gottade ner sig i vagnen och somnade sedan, så när vi kom hem var det bara att bära in honom till sängen. Linus däremot tyckte det var lite väl lång väg hem och frågade otaliga gånger om när vi skulle vara hemma. Men i stort sett gick det väldigt, väldigt bra:). Imorgon blir det träningsutflykt igen, men denna gången blir det ett pass som börjar lite tidigare.


En helt annan grej nu. I helgen köpte vi en bältesstol till Linus och den stora lådan till stolen blev en succé!

 

Den kan bli ett bra gömställe, det kan bli en låda som "går av sig själv" när man har den över sig och den har använts flitigt som rutschkana:)

 

Idag kom Linus även på en ny grej med lådan. Han och Lion satte sig i slutet av "rutschet" och vips så var de tydligen på bio och han åt låtsaspopcorn:)

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards