Alla inlägg den 9 mars 2013

Av mammanmax - 9 mars 2013 22:53

Kom hem från Malmö i onsdags och hade en väldig hosta, framförallt på natten. Så för att resten av familjen skulle få sova så gick jag ner till undervåningen och sov på soffan. Inte lika torr luft här nere heller, så hostan blev lite bättre.

Men så natt nr 2 fick även lille Lion flytta med mig ner och sova på en madrass brevod mig. Hans hosta var fruktansvärd och även han blev bättre här nere + att det var gott att ha honom nära och ha koll på honom....

Så igår eftermiddag hostade han otroligt mycket, väldigt skällande och kämpade med andningen. Åkte in till barnakuten och fick hjälp så fort de hörde hans hosta. Hoppade direkt före en massa i kön och de tog det på riktigt allvar. Falsk krupp var det, samma som han haft för kanske ett år sedan. Fick inhalera adrenalin 2 ggr, vänta på effekt. Lika dålig och fick kortison... Nästan lika dålig ändå och inhalerade ännu mer. Efter 5 timmar på akuten fick vi komma hem och då mådde han mycket bättre.

Hade honom ändå sovandes nere med mig så att jag kunde höra hur det var med honom hela tiden!

Idag har han varit lite slö men annars ok. Så jag bäddade till oss uppe igen... Men efter en stunds sömn så började det igen:( Host Host Host och lite antydan till krupp. Så nu blir det ännu en natt på soffan och madrassen och jag håller tummarna för att vi slipper akuten!!!!!

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards