Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Oj, vad det går undan!

Av mammanmax - 26 mars 2013 20:20

Att man kan märka skillnad på Linus, när man bara varit borta 5 dagar tycker jag är väldigt överraskande. Men när jag kom hem efter min jobbvecka, så tyckte jag att han plötsligt blivit så lång. Han fick ställa sig vid mätstickan på sitt rum (vilken han senast stod vid en vecka tidigare) och mycket riktigt, drygt 1 cm hade han växt!!! När jag sedan fixade till en rufsfrisyr på honom, såg han dessutom mycket äldre ut:)

Han var så stolt i sina fotbollskläder, "David Lindgren"-väst och Jedwardfrisyr:)

I lördags var vi bjudna på barnkalas till lille Hugo som fyllde 2 år. Linus ville bestämt ha sin väst, fluga och rufsfrisyr. Dessutom vågade han knappt gå utanför dörren, för han var så rädd om sin frisyr och orolig att den skulle förstöras i vinden!!!!

 

Lion hade skjorta för första gången och var så söt där han satt på puffen vid barnbordet:)

  

Igår var det riktigt god värme ute och framförallt på altanen. Vi tog fram några stolar och fikade i solen. Så underbart med lite vårkänsla!!!!

          

Vi var ute större delen av dagen och besökte 4 olika lekplatser. Linus på balanscykel och Lion på bobbycaren. Lilleman har blivit helt besatt av denna bil och vill åka på "promenad" med bilen så fort vi kommer utanför dörren. Så igår var han en väldigt nöjd kille, då han fick köra tills han blev helt. helt nöjd!

   

Nu har jag laddat med kvalitetstid med småttingarna och redo för en ny arbetsperiod. Men nu har jag kommit ner till Malmö och imorgon bär det av till Aalborg två vändor, varav den sista utan returresa. Ska tillbringa en natt där och dagen efter flyga till Milano. Sedan har jag två dagars stand by, som jag hoppas bli utringd på! Men jag saknar redan mina små goseungar!!


Natti natti:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammanmax - 11 september 2013 12:03


Hittade ett recept på kakor som verkade grymt gott! Chokladkakor med marshmallows i!!!!! Det tog väl ungefär en kvart att förbereda och sedan skulle jag få runt chokladsmeten runt marshmallowsen... Höll på att bli galen!! På 45 min hade jag bara hun...

Av mammanmax - 3 september 2013 19:45

Äntligen har vårt projekt med lekställning blivit klar! Idag beställde vi och fick levererat 1,5 ton sand. Så nu har vi fyllt upp det stora hålet under klätterställningen! Vi var rätt många som flyttade sanden från carporten till sandlådan... 3 vuxn...

Av mammanmax - 20 augusti 2013 11:01

Nu var det en hel evighet sedan jag skrev nåt här och inlägg efterfrågas från olika håll, så nu börjar jag med vår lilla semester till Legoland! Mycket bilder blir det....   Jag slutade min arbetsperiod med sen utcheck, så jag kunde inte ta mig h...

Av mammanmax - 12 juli 2013 21:45

Asså, min lilla lilla Lion... Han är ju bara för skön!!!! Idag när jag skulle titta till honom när han lekte hittade jag honom såhär: Han hade satt på sig kaninöronen mitt för ögonen och satt bara supernöjd och lekte!!!! Annars har det varit fullt ...

Av mammanmax - 11 juli 2013 21:55

Idag har vi haft en fantastisk dag i solen. Linus har umgåtts med kompisar hela dagen, vi har varit vid sjön och haft goda grannar på besök på lite grillning. Precis som en sommar SKA vara!!!! Det sista vi gjorde ikväll var att slå upp ett av tält...

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards