Alla inlägg den 29 december 2012

Av mammanmax - 29 december 2012 11:11

I två paket i Linus adventskalendet fick han pengar. En tia att använda till att åka helikoptern på Ica maxi och en femma att köpa lite godis för. Han fick med sig pengarna när vi skulle iväg och handla och han höll dem förväntansfull i handen.

Niclas hjälpte honom att plocka lite smågodis så att det blev för fem kronor och de gick till kassan för att han skulle få betala själv, medan jag betalade resten vid självscanningen.

Vi möttes sedan utanför kassorna och Linus var helt förtvivlad och tårarna sprutade... Han ville behålla sin peng OCH köpa godiset! Ville att pappa skulle betala istället. Uppenbarligen har han inte riktigt fattat det där med att köpa saker än... Tidigare när han fått pengar har han stoppat dem i spargrisen och varit nöjd så, men nu tänkte jag att han skulle få använda en peng på riktigt. Jag trodde att han skulle bli jättestolt att få betala alldeles själv, men icke;)

När han lugnat sig fick jag förklarat för honom att vi får pengar när vi jobbar och sedan kostar allt man vill ha pengar.... "Mamma...gråter du och pappa också när ni betalar då?" :)

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards