Alla inlägg den 9 februari 2013

Av mammanmax - 9 februari 2013 22:29

I veckan har det varit inskolning för Lion. Vi var med 3 hela dagar, för att sedan lämna hela 4:e dan. Dag 1 - blev hyfsat kort, för Lion kunde inte somna. Dag 2 - han var väldigt lugn på dagen och röjde inte runt som han annars gör. Men han lyckades somna:) Dag 3 - han verkade inte tycka det var så roligt på dagis och han verkade ganska trött. Dock blev det väldig fart på honom när vi skulle ut. Fast väl ute stod han bara vid grinden... Jag försökte få honom på andra tankar, men då fick han ett jätteutbrott. Han krånglade sig ur min famn och när han äntligen lugnat sig såg jag att han somnat på backen!!!!

Ytterligare utbrott när jag lyfte upp honom, innan han somnade i min famn. Vi gick då in och då blev han tokledsen... Han trodde nog att vi skulle hem när vi gick ut och blev både ledsen och arg då vi stannade kvar.

Han blev iallafall lugn och resten av dagen funkade ok. Men efter dessa dagar kände jag mig inte direkt bekväm med att lämna honom en hel dag... Han hade ju knappt varit i kontakt med fröknarna och verkade inte tycka det var kul att vara där. Linus var helt annorlunda på hans inskolningar. Där han jag alltid varit övertygad om att han älskar det...

Men jag märkte en jätteskillnad på Lion när vi i fredags kom dit. Kan var inte så trött och verkade betydligt mer bekväm och gladare. Han grät när jag gick men bara en kort, kort stund. Jag hade inte ens fått på mig ytterkläderna när jag hörde att han tystnat:) jag fick sedan en bild från dagis där jag kunde se att han var nöjd.

Det hade gått jättebra hela dagen och han somnade utan problem och sov fortfarande efter 2 timmar när jag kom dit:) Underbart skönt att det gick så bra!

För Linus del har det varit en lång vecka, 5 dar på dagis istället för vanliga 3. Men han har inte velat gå hem när jag kommit. Så han har verkligen haft det toppen! Idag var han dessutom varit på 2 barnkalas. Det första 11-13 och nästa var hos bästisen kl 13. Det var ett maskeradkalas och han var en stolt polis som dessutom stannade några timmar extra. Han var tröööött när jag fick hem honom! Men otroligt nöjd:) Jag trodde aldrig att han skulle orka eller vilja vara med på 2 kalas efter varandra!

Han fick en lång stund framför tv:n o Emil i Lönneberga och sedan hade han ny energi med en massa springande. Men när mellon kom orkade han inte mycket mer än att fråga efter Sean Banan. Efter det somnade en mycket nöjd kille:)

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards