Direktlänk till inlägg 26 december 2012

UTBROTT

Av mammanmax - 26 december 2012 09:14

Barnen åkte till Smögen med Niclas i torsdags och de kom hem först på julafton, då de hämtade mig när jag jobbat klart. Helt underbart att träffa dem!!! Under hela december har jag jobbat mycket och barnen har dessutom varit på Smögen ytterligare en gång. Så vi har verkligen inte setts mycket den senaste månaden.

På julaftonen åkte vi direkt till min bror och hans familj och jag var inte jättesocial, barnen ville vara nära mig det mesta, så jag var mest med dem. Juldagen var en lugn hemmadag med mycket tid för de små och tid att gå igenom och börja leka med deras julklappar. Eftersom jag jobbade till två, så fick de alla paket vid julklappsutdelningen på kvällen och då hann vi bara öppna paketen. Så det var nästan som julafton igen dagen efter, när de verkligen fick leka med allt!

Så kommer vi fram till idag... N o Lion gick upp först och gick ner till undervåningen. Strax därefter vaknade Linus... Han låg i min säng och så fort han vaknade började han sprattla, skrika och sparka mig i ryggen. Dessutom "beordrade" han mig att gå ner!! Han ville inte vara med mig, så jag skulle gå iväg! Åhhhh, vilket trevligt sätt att vakna på:(

Jag gav inte med mig, utan tyckte att han skulle gå till sitt rum om han ville vara själv. Då blev utbrottet ännu värre och han började att slå mig också... Niclas kom och tog med sig honom efter ett tag, men han var helt vansinnig. Helt plötsligt ville han vara med mig iallafall... Såhär höll han på i 1,5 timma!!! Snacka om dåligt morgonhumör!

Nu har han äntligen lugnat sig och vi ligger i soffan och tittar på Pippi. Tror allt var en reaktion på för lite tid med mig, mycket på jul och lite extra trött efter allt. Nu blir det lite vila och mys och så ska vi se om han kan bli sig själv igen:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammanmax - 11 september 2013 12:03


Hittade ett recept på kakor som verkade grymt gott! Chokladkakor med marshmallows i!!!!! Det tog väl ungefär en kvart att förbereda och sedan skulle jag få runt chokladsmeten runt marshmallowsen... Höll på att bli galen!! På 45 min hade jag bara hun...

Av mammanmax - 3 september 2013 19:45

Äntligen har vårt projekt med lekställning blivit klar! Idag beställde vi och fick levererat 1,5 ton sand. Så nu har vi fyllt upp det stora hålet under klätterställningen! Vi var rätt många som flyttade sanden från carporten till sandlådan... 3 vuxn...

Av mammanmax - 20 augusti 2013 11:01

Nu var det en hel evighet sedan jag skrev nåt här och inlägg efterfrågas från olika håll, så nu börjar jag med vår lilla semester till Legoland! Mycket bilder blir det....   Jag slutade min arbetsperiod med sen utcheck, så jag kunde inte ta mig h...

Av mammanmax - 12 juli 2013 21:45

Asså, min lilla lilla Lion... Han är ju bara för skön!!!! Idag när jag skulle titta till honom när han lekte hittade jag honom såhär: Han hade satt på sig kaninöronen mitt för ögonen och satt bara supernöjd och lekte!!!! Annars har det varit fullt ...

Av mammanmax - 11 juli 2013 21:55

Idag har vi haft en fantastisk dag i solen. Linus har umgåtts med kompisar hela dagen, vi har varit vid sjön och haft goda grannar på besök på lite grillning. Precis som en sommar SKA vara!!!! Det sista vi gjorde ikväll var att slå upp ett av tält...

Presentation


Välkommen till min blogg. Cecilia heter jag och bor i Mölnlycke tillsammans med min sambo Niclas och våra två små barn - Linus och Lion. Lämna gärna någon kommentar! Alltid kul att veta vad ni tycker och sen är jag ju väldigt nyfiken på vilka ni är:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards